letiště Praha

,,Pepi, nelehej si na zem!''- ,,Ale já už ležím na Mauriciusu!'' - ,,Tohle je ale Madagaskar!'' Nic, zvedáme ho ze země a jdeme se zkusit odbavit směr Amsterdam a pak se někde plácnem s kafem a makronkou. Děti šťastně pobíhají po letištní hale a těší se do letadla. My se psychicky připravujeme na navazující, téměř dvanáctihodinový let z Amsterdamu.

JSME TU!

DEN 1. - jsme na místě, vyzvedáváme auto, s Josefem jsme zlomený, děti vyspalé pobíhají a těší se na moře, my na postel. Podle mapy hledáme byt, kde bydlíme. Děti se hned hrnou do bazénu, prvnotní nadšení je veliké. Josef kouká do mapy, kde je místní obchod, kvůli rezavé vodě, samozřejmě! Pláž za domem, nikde nikdo, tady se nám bude líbit. Večer Pepíček usíná u jídla s nabranou vidličkou v ruce, totální vyčerpání se dostavilo! Josef si ho natáčí, šťouchá ho prstem do tváře, ale nejde ho vzbudit, je fakt tuhej.

DEN 2. ,,Vy si děláte srandu, že budeme krmit želvy!'' - ,,Když myslíš?'' Příval dětských emocí, smíchu, radosti nebere konce. Malé želvy pobíhají v ohrádce. Děti jim podávají listy. Sedíme a posloucháme jak mlaskají. ,,Maminko mě ta želva kousla do nohy!'' :-D Natálka se jen otočila a dychtivá želva nelení a vytváří jí památku, hezkou pestrobarevnou modřinu. Josef testuje krokodýlí rice&kari, my zůstáváme s dětmi u toho kuřecího, jídlo na ostrově je tu výtečné, jen nám tu chybí streetfood :-(

DEN 3. teď by to chtělo hezkou pláž. POINT AUX SABLES - nikde nikdo. Trochu tady tedy fouká, ale je to tu moc krásné. FLIC EN FLAC - no jestli tohle je hezká pláž podle průvodce, tak potěš koště. Lidi se tu vedle sebe mačkají, místo je hektické, ale stejně tu zůstaneme. Pepík chce šnorchlovat a Naty si prý bude číst. My prý nechceme nic, protože tohle není naše dovolená, takže máme jasno :-D Večer je třeba naplánovat nějaký výlet na další den. Teď se ale řádně spálíme na pláži!

DEN 4. - CASELA, BLACK RIVER ,,Já bych jel krmit žirafy!''- ,,Tatínku, já kopytňáky nemám rád!'' Pepíček stojí s vykulenýma očima opodál a pozoruje ta vznešená zvířata s dlouhým krkem. Má obavy podat jim cokoli z ruky. Po chvíli to přeci jen zkusí, ale je vidět, že je to pro něho velký krok a adrenalin. Pokračujeme dál v prohlídce parku a moc se nám tu líbí. Děti rybaří, projíždíme Safari, nespěcháme, není kam.

WILLIEMSTADT -Jako asi všichni návštěvníci ostrova jsme museli zajít do muzea. Každou hodinu vám tu posvítí na jejich legendární známku, ale jestli je to opravdu ta pravá? :-D Dětem to nic moc neříká a tak jim Josef slibuje nákupy v tržnici. Což ty naše dva nákupčí rozveselilo a tak nás nenechávají v klidu ani dojíst oběd v místní indické jídelně. Začíná pršet, v tomhle teple se cítíme jako v prádelně. Na trhu je tolik čerstvých potravin a místních produktů, nevíme, na co máme chuť dřív. Děti nakupují a večer si ze surovin něco dobrého uvaříme.

DEN 5. - kolem dokola ostrova. V aplikaci TRIPADVISORU jsme si našli místa, která bychom rádi viděli. Míst je opravdu dost, ale cestou nějaké vynecháváme, protože děti kňourají, že je v autě vedro, začínají se nám bouřit a zatím se tedy bijou jen mezi s sebou, ale vidíme, že tento výlet není pro ně přínosem, tak to točíme přes hory na pláž. Vynecháváme i výrobnu místního rumu. Tak třeba příště, ale rum si cestou koupíme.

cesta z CUREPIPE po silnici B102 a dále pak B103 nemá chybu, ty výhledy. Až do CHAMARELU si cestu užíváme a kocháme se. Když máme chuť, zastavíme.

LE MORNE BEACH

DEN 6. VÁNOČNÍ PLAVBA NA PIRÁTSKÉ LODI NA OSTROV ILE AUX CERFS - 24/12 je pro nás letos jedna velká párty. Dětem jsme dovolili Colu a my jako správní piráti jedem v rumu, z lehka. Na lodi se tančí, Pepíček se i přesto, že neumí anglicky seznámil s celou lodí. Kluci se v půlce odhodlali jít i na padák a letět. Natálka fotí a opaluje se se mnou... Na ostrově šnorchlujeme a vlastně neděláme nic, prostě jen jsme. Jsme SPOLU. Večer grilujeme ryby u bazénu společně s prima Čechy, se kterými jsme se seznámili, děti pobíhají a koupají se.

ILE AUX CERFS

25/12/2018 DEN -1 :-D No někdy se zadaří a tak se ,,někdo''nemůže zvednout z postele a dojde max. k bazénu, kde se spálí, protože pokračuje ve spaní apod. Pivo tu není vůbec špatný, jen umí člověka dost unavit! :-D Ne, křivdila bych mu, v podvečer došel i na pláž cca. 20 metrů za barák!

Když moře vyplavuje odpad, rve nám to srdce. Ukazujeme dětem, co udělá taková krásná skleněná láhev živočichům apod. Odpadky posbíráme, ale!!! ...

DEN 10. - LE MORNE BEACH tohle místo se nám líbí, sice původní plán vylézt na LA BRABANT nevychází, došlo k dětské vzpouře a nikomu se na východ slunce vstávat vlastně nechtělo, že jo. A co , je to jejich dovolená, my jim tu děláme jen dozor :-D

DEN 9. 27/12/2018 A PAK TU MÁME JEDEN SPLNĚNEJ SEN! RYBY, MOŘE A KOKOSY :-D Vánoční přání bylo jasný, rybaření. Tak jo, proč ne. Josef jako nejlepší otec googluje a přes whatsup zkouší vykomunikovat, jaké jsou možnosti na ostrově. Nakonec to domlouvá s Fish Whispered (www.fishingmauritius.net - a jeďte s Michaelem, je to sympaťák a má rád děti! ) A můžeme si ze seznamu odškrtnout další splněné přání. ( pláž TAMARIN)

DEN 10. - PLÁŽ SURINAM / a pak už to bylo jen o objevování pláží, šnorchlování a válení se...

ALBION zastávka u majáku, tohle místo nešlo vynechat. Tak dlouho jsme jezdili okolo, až jme tam museli zajet :-) Nuda na pláži byla velká!

DEN PŘEDPOSLEDNÍ - Ještě je tady spousta míst, které jsme neviděli, ale to cestování autem je v tom vedru úmorný. I tak kroužíme prstem v mapě a na slepo hledáme pláže, které jsou mimo města, balíme věci, hlavně balík vody a zase jedeme ...

SHRNUTÍ : Příště musíme cestovat s batohem a vzít si rozhodně jenom kraťasy a tričko, víc ty děti nepotřebují. Dva neotevřený kufry mě v tom dost utvrdily. Taky už nebudeme na jednom místě, takže to chce destinaci, kde se můžeme dobře pohybovat s dětmi lokální dopravou. Ale musím vypíchnout, že jsme odpočatí a jako noví!